Friday, November 4, 2011

bila rindu makan mula la nak jiwa kacau

harini aku jiwa kacau sedikit. pilu aih. aku tengah mengahadapi hari yang hiba. sebab alih-alih aku rindu makan dengan famili. bukan makan dan famili. sebab apa aku cakap dengan? sebab famili aku dengan makan memang tak leh pisah. kalau duduk melesia memang senang hati perut aku jalan ke depan. pernah ke kempis ke belakang pon? lol.

ahh tiba-tiba nak nangis. gedik gila. dah kau nak belajar jauh pastu nak gedik sedih sapa suro belaja jauh-jauh kan?

kalau aku cakap aku tak rindu suami aku, tipu la. walaupun aku dapat duduk dengan dia sebulan je, tapi dalam masa sebulan tu aku ajar dia makan macam-macam. see? makan dengan aku memang tak boleh dipisahkan lah. itu la benda paling sweet bila buat bersama haha. bukan dia ajar aku oke? aku bukan ape, cuma aku rasa orang laki -mostly- la kurang expert bab makan. tak leh nak variety. then, memilih. so aku terpaksa la ajar, instead gemar makanan ibu, cuba la gemar makanan luar. hahahaha. kepada sang suami, saya rindu nak makan (or lebih kepada tengok awak sorang makan) nandos dan nandos pajam, beard papa's cream puff, sushi king etc. saya rindu makanan MALAYSIA la senang cite! ah hahaha. bukan takde makanan sedap kat sini. ada. untuk bulan pertama aku suka nasi mandy tapi sebulan aku boleh makan sekali disebabkan kena pandai bajet dan biasalah mahal.

then aku rasa berat aku maintain. tak turun, tak naik masa awal sampai sini. akak aku cakap aku NAMPAK makin kurus. biasalah webcam sekaip memang penipu. bila aku lapar, aku kena jadikan biskut sebagai snack aku. padahal biskut paling menggemokkan. bila aku lapo, aku jadikan snek MAX chipsy sebagai makanan alternatif aku. gila tak sihat hidup. kalau dulu dekat malaysia, aku rajin beli kiwi and rajin potong kiwi makan. setiap hari makan kiwi. dekat sini aku beli 1o biji kiwi = 1ole, aku berjaya peel sebiji kiwi je untuk makan. tengokla betapa malas aku nak masuk dapur kan lol. sebenarnya aku malas sebab kitorang hanya dapat makan dua kali sehari menggunakan barang berjemaah, so kalau nak masak sendiri kau kena beli bahan kau sendiri la. hahaha kedekut kat diri sendiri. mana tak malas masuk dapur. bukan takde makanan, (ikutkan) hari-hari aku singgah kedai arab khan yusuf bawah hostel ni beli makanan sampai ammou tu da kenal aku. aku paling femes la. kadang aku balik kuliah sambil ada perasaan taraddud nak singgah ke tak kedai ammou tu sebab malu punya pasal asyik tepek hari-hari kat kedai dia. lol.

or maybe antara sebab aku rindu makan ialah dah nak raya haji ni kan. aku alih-alih rindu rendang ibu aku. lain daripada lain. rendang atok aku pun kalah hahaha. tapi sampai sekarang aku tak pernah belajar macam mana nak masak rendang ibu aku ni. oke noted. kena sekaip mintak resipi! lol

sebenarnya aku nak cakap. aku nak MAKANNN!! haha. isk da la bye. rasa nak pergi lempang bantal ke dinding sebab stress nak makan. lol

macam ni la ngidam orang yang puasa kan. macam ni la.

No comments:

Post a Comment